W modelu współpracy z Klientami Next Generation Heat proponuje odejście od rozliczania się za dostarczone ciepło w GJ wyprodukowane w ramach mikrosieci ciepłowniczej lub innego źródła ciepła z pompami ciepła na rzecz modelu usługowego (model Heat as a Service). Model współpracy z klientami został przedstawiony na poniższym rysunku.
Model współpracy z Klientami polega na świadczeniu szeregu usług na jego rzecz, z których każda jest rozliczana odrębnie. Do tych usług zalicza się:
przygotowanie inwestycji w mikrosieć ciepłowniczą lub inne źródło ciepła z pompami ciepła: opłata za tę usługę wynosi od 2-5% wartości inwestycji)
wybudowanie mikrosieci ciepłowniczej lub innego źródła ciepła z pompami ciepła ze spłatą części inwestycji po jej wykonaniu (z dotacji otrzymanej przez klienta) i rozłożeniem spłaty pozostałej części wartości inwestycji (poza dotacją) na okres do 8 lat (jeżeli klient posiada własne finansowanie inwestycji, to nie zachodzi potrzeba jej częściowego finansowania przez NGH/inwestora)
utrzymanie we właściwym stanie technicznym urządzeń w trakcie eksploatacji mikrosieci ciepłowniczej lub innego źródła ciepła oraz zarządzanie energią (opłata za tę usługę jest realizowana w formie abonamentu miesięcznego, którego wysokość zależy również od osiągniętych mierników efektywności zarządzania energią – kontraktu EPC).
Przedstawiony model współpracy zapewnia Klientowi najwyższy poziom usług oraz efektywności działania wybudowanych źródeł ciepła.